vivat křen


No můj milý deníčku,můj drahouš se zas vyznamenal.Z historického hlediska vzato za tu sobotní lapálii vlastně můžou staří slovani bo v zimě v létě se plužili Evropou aby ji osídlili,občas prochladli a kašlali a kašlali z těžkých břemen co sebou vláčeli je zřejmě bolely záda a jejich věčným plužením tež klouby,zřejmě tež požrali kde co a tak i na trávení si vozili sebou vytrvalou bylinu z čeledi brukvovitých se silným hlubokým kořenem,zásobárnu plnou vitamínů a minerálu - křen a všude kde se usídlili ho zasadili,jak se dostali na území dnešního našeho vidlákova zřejmě založili celou křenovou farmu bo všude kde oko dohlédne ze země trčí lodyhy asi metr vysoké s četnými nahoře větvenými řapíkatými listy co na mojeho drahouša působí jak červený hadr na býka a jak podzim zavoní v kuchyni zeleninou,lítá s rýčem kolem dokola jak furyja a ryje a ryje a v žádné čalamádě ani v řepě nebo v zelí křen nesmí chybět.
Z aktualního hlediska musím uznat,že je to geniální poživatina co ve spojení nejenom s obyčejnou zeleninou dokáže vykouzlit božskou manu a ukojí chuťové pohárky nejenom fajnšmekrů.Na tuto božskou manu můj milovaný a opečovávaný mumíček doplatil.Všechno to začalo v sobotu jak dorazila 
mládežnica našeho mládežnika,mávala mi cárem papíru pod nosem a praví drahoušovi mám fajný recept na křen a nemusí se ani zavařovat,drahouš hodil oko na papír v oku mu blýskla jiskřička a praví mi starko chystej stroj,skočil do gumáku,porval rýč a už byl pryč,vrátil se asi po dvou hodinách a mě málem kleplo bo měl teho křenu plnou igelitku a eště mamral,že má teho málo bo se mu zlomil rýč,pravím mu neznáš pojem přiměřeně?kilo by stačilo,drahouš na to,že s jakýmsi kilem se nebude špinit,
křen očistil a vypuklo velké křenové mletí u kterého řvali a snoplili i pošuci v podkroví bo ten křenový ozon se rozlezl všude,neunikl nikdo,asi po půlhodině zfetovaní a usnoplaní křenovým výparem sme se s drahoušem poštěkali bo z mumíčka už se kouřilo tak mu pravím vypni to si slepý či co dyť se z něho kouří,drahouš štěkal cosi ve smyslu máš vlčí mhu dyť si spokojeně vrní,jenom to dořekl bum ticho,chudáček mumíček vyhořel,bylo druhé štěkací kolo bo kdybych cosi zadrbala já balila bych kufry.Drahouš štěkal cosi ve smyslu starko nestarej se dám ti mumíčka opravit,ale co budu robit s tím zbytkem křenu,seděl jak hromádka neštěstí a z hlavy se mu kouřilo jak mu to tam šrotovalo po chvilce vystartoval do špajzu,vyšnupal tam starý strojek na mletí strouhanky,pravím mu hrabe ti či co?to je na strouhanku nebo tež ořechy to dobře rozemele,ale křen? pochybovala sem o jeho duševním zdraví a myslela si,že ty křenové výpary mu vypálily mozek,přiznávám po chvilce mi spadla čelist bo fakt strojek na strouhanku v pohodě rozemlel i křen a tak drahouš společně s mladežnicou křen namíchali a spolu se rochnili blahem při pohledu na devět plných skleniček,zatím co já sem vážně přemýšlela o tom či nenastal ten správný čas uskladnit drahouša pod uhlí či si cosi zrobit,třeba ustrouhat kij a zmlátit ho bo mi zmrzačil a přivedl do komatu mojeho nenahraditelného pomocníka,šéfa moji kuchyně robota mumíčka.
recept - křen
300g křen,200ml vody,100ml olej,1 polévková lžíce octu,1 polévkova lžíce cukru,1 lžička soli křen pomeleme,všechno smícháme,naložíme do malých skleniček,zavíčkujeme a uložíme na chladném místě.Nesterilizujeme.

1 komentář:

  1. Křenu mám dost, ale nemám robota. Ten odér znám, když mi přítel naryl křenu, tak jsem celý den nedělala nic než do skleniček křenku. Teď ho občas koupím. Jen na okurky si ho vyryju, ale jen kousek. Stejně to bývalo i s koprem - naházel mi všude semena a potom jsem měla farmičku plnou kopru. V řádcích by mě to těšilo víc, takto jsem sháněla nějaký pořádný stonek, protože toho holt bylo moc. Teď tam občas nějaký vidím a spotřebuju okurek nebo nakládaných patizonů a cuketek. Všeho moc škodí ;-)

    OdpovědětVymazat

url adresa
http://babcapismenkuje.blogspot.cz/