marmeladoviny


jahodová sezona se rozjahodovala a na každym rohu se rozjahodily trhové existence co vsadily na voňavé vlastnosti plodu a tak vábily kolemjdoucí k otvírání šrajtofli,samozřejmě neodolala ani šrajtofla mojeho drahouša a že není žádný troškař mě zas málem kleplo bo přitáhl domů tych červenych potvor dva košíky a prý starko zrob knedle,
pravím cosik ve smyslu,že se mu mozek zapařil bo knedle z tela jahod a snažila se zavtipkovat,že to bude muset rozdávat knedle na kuřím rynku bezdomovcum,drahouš po mě láskyplně štěkal,že mě vymění za pytel uhlí bo mojich blbych kecu má plne křusky a s vážným ksychtem dodal,že prý konec mojeho hnití bo z teho většího zbytku budu pynchtit marmeládu a připoměl mi jak sem se prý rozplývala nad tym pečícím bazmechtem bo v nápovědní litanii je načmarane,že vaří i marmeládu

na oplátku sem si štěkla i já bo na marmeládu i knedle by stačil košík jeden bo on dá marmeládu do huby raz za uherský rok a mě zas bude nutit marmeládu požrat,aby náhodou nezměnila barvu a neobrostla zeleným kožuchem,

tak si tak motam ty knedle a občas jakýsik ten nepodarek honím po zemi bo motat knedle s moribundusem na hrbu je dobrý adrenalin bo pošuky včetně mojeho drahouša svádí ku hazardu bo se sázejí kolik jich bude jak se u nás mluví obzolanych no obzolaný či neobzolaný požerou stejně všechny bo jinak by se na nich moc nedostalo,tak si tak honím ten knedl po zemi jak ve dveřach se objevila mládežnica našeho mládežníka a prý chachacha co to provozuju za gymnastyku a že tež potřebuje pocvičit tak sme motaly obě dvě no mládežnica umotala tři a ja sem ten jeden eště furt honila po zemi,
jak sem byla zohnuta slyším jak se mně mládežnica ptala cosik ve smyslu co prý ta teta a jak peče,narovnám kostru a připtala sem se cosik ve smyslu,že kterou tetu má na mysli bo moja teta je třista kilometru daleko a od vánoc sem s ni nemluvila,ale pekla vždycky fajně,nebo jakou tu tetu myslí,mládežnica s vyvalenýma očima mlela cosik ve smyslu,že prý co to melu bo se prý ptala na můj pečící bazmecht ETU a ne na příbuzné,tak sme se jak kobyly pořechtaly a pečící bazmecht sme pokřtily na tetku Bětku,

knedle domotané,uvařené i požrané,přišel čas na tetku Bětku a ze zbytku jahod upynchtit marmeládu
marmeláda mixovaná
1.
1 kg jahod očistíme a
dobře propláchneme ve studené vodě
2.
rozmixujeme
3.
směs nalejeme do pečící nádoby
4.
pekárnu nastavíme na program marmeláda,zavřeme,zapneme
5.
jak začnou pracovat hnětací háky,nasypeme balíček želírovacího cukru,pekárnu zavřeme a bez obav čekáme až pekárna ohlásí,že je hotovo
6.
horkou marmeládu nalejeme do skleniček,obrátíme dnem vzhůru a máme hotovo

použila sem jako rychlo odměnku za malou domácí službičku,třeba pomoc při motání jahodových knedlíků

Marmeláda pokrájená
1.
1kilogram jahod jsem očistila, propláchla studenou vodou

2.
nakrájela na malé kousky
3.
zasypala balíčkem želirovacího cukru,promíchala

4.
směs jsem nalila do pečící nádoby,zapla program marmeláda

5.
Počkala na konec programu

6.
horké nalila do sklenic,obrátila dnem vzhůru

Suma sumárum

Mixovaná jahodová marmeláda je skvělá,druhý typ marmelády sebekriticky přiznávám je atypicky bo jak pravil můj drahouš sem krájení odflákla a chtělo by to menší kousky bo to prý není marmeláda,ale jahody v marmeládě,drahouš a blbe kecy  mě nijak nerozkolejily bo na palačinkách je to boží mňamka a tetelící se jahody v marmeládě ve vanilkovém pudinku se šlehačkou je chuťová nirvána.

6 komentářů:

  1. Anonymní30.8.15

    Milá babčo Marcelko.
    Velice se u tvého písmenkování bavím a připadá mi,že máme ty naše drahouše dělané přes kopírák.Vždy nám připraví spoustu práce a pak se tiše vytratí,že mají důležitější činnost.Přeji ti,aby se ti polepšilo zdravíčko a měla jsi stále hodně chuti psát měj se moc krásně Jířa(taky babča)ze severu Čech

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Marcelko, řehocu se až jsem si málem cvrkla. Dovedeš pozvednout náladičku a ještě dodat receptík na marmeládku. Sice nevařím marmeladu, ale sliny se mě sbíhají, tož budu si snít o pudinkové nirvárně. Jo a ti "chlopi", tož všude stejné myslí si, že si porád lebedime.

    OdpovědětVymazat
  3. Přišla jsem jsem opožděně, ale číst popis bohulibé činnosti, jako je vaření marmelády a předtím "motání" knedlí je boží. Vtipné natolik, že jsem po celou dobu čtení měla hubu od ucha k uchu. Díky.

    OdpovědětVymazat
  4. Anonymní6.3.16

    I já se řadím do řady tvých obdivovatelek. Jak píšeš o válení knedle po zemi mě odrovnalo. Letos jsem si založila pole políčko divokých jahůdek, tak pokud je všechny (asi 20 rostlinek) neožereme, třeba se dostane i na některý tvůj recept. Moc nadějí si nedávám, ale nakukovat sem k tobě budu ráda. Jakou to máš tu pečeňačku - jako chlebárnu? Já nemám nic, asi bych to zase pekla v pomalým hrnci: ty dvě hrstičky by mně nestály za umývání klumprdu. Ale už cítím, jak ti to voní. Přeji ti pěkné dni a už pořádně plánuj, co nám zase napovíš, až manža zase něco někde schrastí a donese ☺ Anonymní Kitty

    OdpovědětVymazat
  5. Takto se vařila marmeláda loni a co letos, bude nějaké psaní? Četla jsem to znovu a smála se zase. Jestlipak jste ji všechnu snědli?

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní25.10.16

    Po jahodách je už dávno veta, teď se budem blížit k zimním radostem. Marcelko, přeju,ať tě tvoje mordibundusové netrápí. Zdenka "ren"

    OdpovědětVymazat

url adresa
http://babcapismenkuje.blogspot.cz/